Iako smo vam do sada obično davali konkretne primere toga šta jedna pametna kuća može da uradi za vas, danas pažnju skrećemo na njen razvojni potencijal, kao i na jednu od njenih osnovnih osobina – bezbednost svih ukućana.
No, da bi bili bezbedni, ukućani pre svega moraju da nauče da koriste pametne tehnologije, a to nikada nije bilo toliko jednostavno kao danas. Štaviše, ranije je nemogućnost edukacije korisnika bila jedan od većih problema u industriji. Korisnici prosto nisu bili sigurni šta uopšte predstavljaju pametni uređaji – da li se tu radi o uštedi vremena i energije ili o skupim proizvodima za zabavu koje vrlo brzo više neće ni upotrebljavati. Nije im bilo jasno na koje sve načine pametna tehnologija može da se koristi, niti su bili sigurni u dugovečnost proizvoda koji su tek u razvoju. No, prošle godine ovaj problem je konačno prevaziđen i kompanije su postale svesnije toga da moraju da brinu o edukaciji klijenata. Vremenom su se pojavili i novi uređaji svedenijeg dizajna, sa jednostavnijim interfejsom i opcijama nadogradnje sistema.
Napredak pametnih sistema tek sledi
U 2016. godini širom sveta je kupljeno i ugrađeno preko 80 miliona pametnih uređaja, što predstavlja ogroman rast “pametnog tržišta” u odnosu na 2015. godinu. U procentima gledano, to predstavlja rast od čitavih 64%. Među najprodavanijim proizvodima nalaze se termostati i detektori dima, pametne brave i video zvona na ulaznim vratima. Značajan deo prodatih uređaja predstavljaju aparati koji služe za asistenciju u domu kakvi su GoogleHome, Mike kompanije Bosch i sada već čuvena Alexa giganta Amazon. Analitičari tvrde da 2017. godina zapravo predstavlja prekretnu tačku u razvoju pametnih domova, budući da proizvođači danas bolje razumeju potrebu korisnika za edukacijom što će im pomoći da brže i lakše upravljaju svojim domaćinstvima.
